JOVD Limburg: 'Mensenketting tegen Tihange is paniekzaaierij'

Maastricht, 21 juni 2017 – De JOVD Limburg, de jongerenorganisatie van de VVD vindt de mensenketting tegen Tihange paniekzaaierij. 25 juni aanstaande vindt er in de Euregio een demonstratie in de vorm van een mensenketting plaats. Een logische emotionele reactie, maar kijkend naar de feiten is er geen reden tot het aanzetten van grote publieke ontstentenis. De VVD-jongeren vinden het onverstaanbaar dat verschillende overheden deze demonstraties financieel steunen.

De JOVD Limburg vindt het recht op demonstratie een groot goed. Overheden moeten echter geen demonstratie bevoordelen door deze te subsidiëren. Guiseppe Noteborn, voorzitter van de JOVD Limburg: ‘’Door het subsidiëren van deze demonstratie, draagt de overheid bij aan het zaaien van paniek.’’. Volgens de JOVD is de taak van de overheid juist het voorkomen van paniek. Noteborn: ‘’Overheden zouden de burger moeten informeren, om onrust tegen te gaan.’’