Lekker van de zon aan het genieten? En daardoor de weekendkranten en de maandagkrant gemist? Geen probleem, maar wel zonde, want de JOVD was er in te vinden!

Afgelopen vrijdag en zaterdag vond het VVD-congres plaats. Op de zaterdag, tijdens de AV, kreeg onze Landelijk Voorzitter, Splinter Chabot, spreektijd voor de JOVD-speech.

Namens de JOVD feliciteerde hij de VVD met haar 70-jarig bestaan. Confetti, slingers en ballonnen: feestvreugde zou je denken. Maar de JOVD stipte ook drie inhoudelijke pijnpunten aan. De JOVD gaf aan zich zorgen te maken over het feit dat de VVD vaak wordt gezien als conservatieve partij (in plaats van liberaal) en dat D66 de enige liberale partij in de coalitie zou zijn. Ook gaf de JOVD aan zich zorgen te maken over het rechts-populistisch geluid dat de VVD tijdens de Tweede Kamerverkiezingen liet horen (in plaats van het hebben van een eigen, optimistisch en liberaal, verhaal). En gaf de JOVD aan zich zorgen te maken over de vele integriteitsschandalen die er bij de VVD spelen, waardoor de schijnwerpers van de mensen die wél keihard werken voor een liberaler Nederland, wegvallen. De boodschap bleef niet onopgemerkt. Dit weekend schreef De Volkskrant er twee artikelen over op het online platform, en maandag werd het ook genoemd in de papieren editie van de krant.

Benieuwd naar de hele speech? Houd onze Facebookpagina en kanalen goed in de gaten, want binnenkort zullen de beelden gedeeld worden!!!

Lees hier de online artikelen:

Volkskrant 1

Volkskrant 2