JOVD Utrecht e.o. vraagt aan AlFitrah om het bonnetje van de financiering van 1.8 miljoen euro

Utrecht, 5 oktober 2017 - De JOVD Utrecht e.o., de jongerenorganisatie van de VVD is zeer verrast dat de Salafistische stichting AlFitrah plotseling over ruim 1.8 miljoen euro beschikt om een pand te kopen. Voorzitter Hessel Knippels: “Het is vrij bizar dat AlFitrah altijd huurachterstanden had, en nu plotseling via een anonieme investeerder beschikt over zo’n groot bedrag.”

Gezien de dubieuze herkomst van dit geld zouden de liberale jongeren graag het bonnetje van deze AlFitrah deal willen zien. “Wij bieden graag onze medewerking aan AlFitrah aan als het bonnetje zoek is, als liberalen verbonden aan de VVD hebben wij daar immers ruime ervaring mee.”

De JOVD stelt verder dat deze schimmige financiering het zoveelste teken is dat AlFitrah mogelijk een criminele organisatie is. Hessel Knippels: “Er lopen meerdere onderzoeken naar deze stichting vanwege witwassen en het ontvangen van financiële steun van bronnen die door de VS zijn aangemerkt als terroristische organisaties. Daarnaast kwam er een rapport van het Verwey-Jonker Instituut waaruit bleek dat AlFitrah kinderen leert om onverdraagzaam te zijn en daarmee dus onze samenleving gebaseerd op tolerantie ondermijnt.”

— EINDE PERSBERICHT —

*Onderstaande niet voor publicatie*

Neem voor meer informatie contact op met:

Hessel Knippels, Voorzitter JOVD Utrecht
E-mail: voorzitter@jovdutrecht.nl