JOVD Utrecht e.o.: 'Hey, D66: haastige spoed is zelden goed!'

Utrecht, 31 januari 2018 - De JOVD Utrecht e.o., de onafhankelijke jongerenorganisatie van de VVD, is teleurgesteld over de eenzijdige reactie van D66 op het nieuws dat de Uithoflijn ruim een jaar vertraging oploopt. De liberale jongeren betreuren dat het project weer een tegenslag kent, maar verkiezen zorgvuldigheid boven kortetermijndoelstellingen.

De Uithoflijn loopt vertraging op doordat er onder meer extra bouwwerkzaamheden nodig zijn in het stationsgebied. Tevens is er meer tijd nodig voor veiligheidstesten. De JOVD vindt het zeer vervelend dat het project weer vertraging oploopt, maar heeft wel begrip voor de gang van zaken. Voorzitter Hessel Knippels: “Een belangrijke voorwaarde voor goed openbaar vervoer is de veiligheid van de trams en het spoor. Het zou desastreus zijn als de Uithoflijn geopend wordt en dat we dan binnen een paar dagen met Fyra-taferelen te maken krijgen.”

De JOVD is van mening dat de Utrechtse D66 fractie even lekker wil scoren vlak voor de verkiezingen door ‘verbolgen’ te zijn over de vertraging. “D66 toonde vroeger op bepaalde momenten haar gevoel voor nuance, maar lijkt nu geen enkel oog te hebben voor de redenen van de vertraging. Dat stemt ons zeer triest.”

— EINDE PERSBERICHT —

*Onderstaande niet voor publicatie*

Neem voor meer informatie contact op met:

Wouter Van Steenberge, Persvoorlichter
E-mail: politiek@jovdutrecht.nl